Birthday Weekend

Som vanligt ligger jag efter med bloggen, så här kommer en catch up. Sedan jag senast skrev och fram till det jag nu ska skriva om så har vi hunnit med en tripp upp till Chico, samt en tripp ner till San Diego med fotbollen.
 
Hur som helst, lördagen den 22a oktober var det min tur att fylla år. Inte bara dagen, utan hela helgen bestod av festligheter.
 
På torsdagen sa vi hejdå till skolveckan och hej till helgen, och vi firade det och min kommande födelsedag med att åka till BJs och käka. På fredagskvällen var det dags för match, och inte vilken match som helst, utan den årliga matchen i StubHub Center, LA Galaxy's hemmaarena. Förra året kunde jag inte spela den matchen pga skada, men i år var det dags. Det är alltid kul att få spela sådana matcher, och ännu roligare var det att få starta. Tyvärr slutade matchen med 1-0 och förlust, men istället för att sura över det hade jag andra roliga saker att se fram emot. 
 
Lördagen började med träning, sedan åkte jag direkt hem till Nikita och duschade och fixade mig där. Eftersom Nikita inte berättade vad vi skulle göra så visste jag inte hur jag skulle förberada mig på kvällen. Men som vanligt så är han väldigt bra på överraskningar, och lite senare mot kvällen kördes det upp en Mustang på deras garageuppfart, och den skulle vi tydligen åka i. Så vi körde in till downtown, och landade på en jättemysig italiensk restaurang. Efter det åkte vi vidare och avslutade kvällen med att bo på hotell. Hur grym och mysig födelsedag som helst, och cred till världens bästa♡, mina fina roomies och familjen och vänner där hemma i Sverige.
 
På söndag morgon åkte vi tillbaka till min skola, där det var dags för senior game och den sista hemmamatchen av säsongen. Den dagen är alltid känslomässig, inte så mycket för mig så, utan mest för våra seniors som generellt sett "avslutar" sin fotbollskarriär där då amerikaner inte spelar fotboll vidare efter college. Tanken av att jag kanske aldrig mer kommer att träffa vissa av de människorna igen efter nästa termin, efter att ha träffat de i princip varje dag i nästan 2 år, är bara skrämmande.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?


RSS 2.0