25 dagar kvar

Som rubriken lyder så är det bara 25 dagar kvar innan jag äntligen sätter mig på planet och flyger hem till Sverige igen. Som jag längtar!! Bara tre veckor kvar i skolan, sen är det bara finals week kvar, men sen är det slut. 
 
Fotbollen har känts extra tung denna terminen, kanske är det för att det har varit min första spring season, och jag inte visste vad jag hade att förvänta mig då jag inte var med laget förra året på våren för att jag skulle byta skola, eller för att jag bara har velat åka hem och ha sommar i Sverige med alla mina favoriter. Men igår var det äntligen avslutning med fotbollen. Vi spelade vår sista match, mot lärare på skolan, vilket faktiskt var roligare än förväntat. Det kändes som man var liten och bekymmersfri igen och sprang runt och spelade mot sina föräldrar så som man gjorde när man var tio.
 
Efter matchen så hade vi prisutdelning för den gångna fotbollssäsongen hösten 2015. Blev överraskad och väldigt glad när jag blev utsedd till att ha gjort "Banger of the Year", dvs årets mål, tillsammans med Ida. Jag vann dessutom flest assist, och Ida vann flest mål. Hade inte kunnat önska någon annan att få ta emot dessa pris med än Ida, som alltid funnits där på andra sidan kanten att slå in mina bollar. Dessa utmärkelser var väl ändå ett litet plåster på såren då jag inte hade den säsong i höstas som jag hade hoppats på, men det är ett bevis på att det man väl gjorde när man kunde spela gjordes bra.
 
Nu ska jag njuta av ledigheten från fotbollen, ta tag i skolan och kötta de sista veckorna, så att jag känner mig välförtjänt ett långt sommarlov. Något annat än hemresan som jag faktiskt har att se fram emot, som absolut inte får glömmas, är att jag får besök i början av maj. Det är ingen mindre än bästa Catalina som kommer och hälsar på från Washington DC, där hon just nu är au pair. Ska bli såååå kul att en av mina äldsta och bästa vänner kommer och hälsar på, så att vi får ta igen för förlorad tid och jag får visa henne runt i staden som jag numera kallar mitt hem.
 

Älskar bildcollaget på mig och Catalina med fina gamla bilder 😍😅

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?


RSS 2.0