GameDay

Ännu en vecka har passerat. I måndags var jag på återbesök hos läkarn, och fick därmed träningsförbud fram till i onsdags. På torsdagen gjorde fortfarande halsen lite ont så jag valde att skippa att vara med på uppvärmningen till matchen som vi hade då (var tänkt att jag bara skulle värma upp för att bara få känna på bollen). Jag tyckte att det var onödigt att värma upp eftersom jag inte kände mig helt hundra, plus att vi ändå hade fredagen ledig som jag kunde återhämta mig på.
 
Jag går bara i skolan måndag-torsdag, vilket betyder lite mer fritid, vilket är skönt speciellt nu när det är säsong. Så i fredags åkte vi till Manhattan Beach och bara tog det lugnt. Det var skönt att ha en hel dag off, både från skola och fotboll. I lördags tränade jag för första gången på över en vecka, och för fjärde gången på en månad. Halsen kändes bra och idag spelade jag min andra match. Även om det var sjukt varmt och att min kondis verkligen ligger nere i botten nu så är jag nöjd med min insats. Jag fick starta, och spelade totalt runt 45 minuter. Matchen slutade 11-0, och jag stod själv för ett mål och två assist. Jag och Ida blev intervjuade efter matchen eftersom vi två tillsammans hade stått för 6 mål och assist, så den videon kanske kommer upp här på bloggen om ett tag!
 
Imorgon är det Labor Day, en helgdag som innebär att både fotbollen och skolan är inställd. En dag som förhoppningsvis kommer att bestå av strandhäng och återhämtning. På tisdag tar vi nya tag i fotbollen, eftersom vi åker till Colorado på torsdag för att vara borta hela helgen och spela två matcher i Denver. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?


RSS 2.0