När Egon är i farten

Efter många om och men, försenade bussar och missade tåg sitter jag tillslut på Arlanda. För några veckor sedan satt jag och velade om jag skulle ta flyget tillbaka till USA från Köpenhamn eller från Stockholm. Att valet föll på Stockholm är jag nu väldigt lycklig över. Öresundsbron var stängd och i princip all tågtrafik från Halmstad och neråt var igår inställd så det hade varit omöjligt för mig att ta mig till Kastrup, och jag hade missat flyget. Tåget till Stockholm skulle gå 15:31 igår eftermiddag men tåget ställdes in och blev ersatt av buss, men på grund att att vi fick vänta in andra tåg som var över en timme försenade blev bussen till Göteborg lika försenad. Efter en väldigt ostadig och blåsig bussresa kom vi till Göteborg två timmar för sent och jag missade mitt tåg till Stockholm. I panik att jag skulle missa det nya tåget också, vilket var det sista till Stockholm jag kunde ta för att komma i tid till flyget, fick jag springa till ett nattåg som skulle stanna i Stockholm för att sedan fortsätta norrut. Efter en lång tågresa kom jag tillslut fram i Stockholm vid midnatt, över två timmar för sent. Tog tunnelbanan ut mot Sofias lägenhet där hon hämtade upp mig på stationen. Verkligen jättesnällt att jag fick sova hos henne igen, även om jag bara var där i några timmar. Sitter nu på Arlanda och väntar på att boarda flyget till New York. Kan förhoppningsvis sova gott på planet då jag har få timmars sömn i mig och många på resande fot. 

Hejdå Sverige, vi ses snart 

Kommentarer
Postat av: Ann

Hoppas du fick sova gott😊💤ha de nu riktigt bra o lycka till med allt👍kram😘

Postat av: Lena

Såå härligt det var att ha dig hemma😍 Längtar tills vi ses igen i maj! Ha det alldeles underbart tills dess ❤️😘❤️


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?


RSS 2.0