#starstruck

Dagen har verkligen bara bestått av fotboll. Inte för att alla andra dagar inte har gjort det, men det var lite extra mycket idag. Förutom de två träningarna med laget, som för övrigt hade sin sista double day idag (två träningar om dagen), så hann jag med att kika på New York City FC's träning, och en match mellan Long Beach State och UCLA. 
 


New York City FC är här i Los Angeles för att möta LA Galaxy på söndag. Galaxy tränar på planen som ligger precis bredvid vår träningsplan (de hyr planen av skolan till och med), så under vårt eftermiddagspass tränade NYC samtidigt som oss. Man låter som ett barn, och blir som ett barn, när man ser fotbollsspelare som Frank Lampard, Andrea Pirlo och David Villa, som man så länge sett upp till. Och det faktum att de spelade på planen bredvid oss kändes bara mäktigt. 
 

På kvällen åkte hela laget till Long Beach för att titta på Long Beach State mot UCLA. UCLA vann national championship i D1 för två år sedan och är ett av de absolut bästa lagen i hela USA. Trots det så förlorade de med 1-0, vilket var en stor seger för Long Beach. 
 
 
Idag tog jag dessutom mitt allra sista penicillin. Det betyder att jag imorgon kommer att få börja köra igen, äntligen!! Det var varit så sjukt jobbigt att sitta vid sidan om. Imorgon är första matchen, men jag kommer inte få spela pga att de inte vill att jag skadar mig, men jag kommer att få vara med på uppvärmingen och bara det kommer att göra dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?


RSS 2.0