H O L L Y W O O D

Igår spelade vi säsongens första match. Det blev vinst med 2-1 och tjejerna kämpade på riktigt bra i värmen. Fick vara med på uppvärmningen, vilket var jättekul, men det var bara en teaser inför imorgon då jag kör igång med träningen fullt ut.

Efter matchen åkte jag och de andra svenskarna i laget till Hollywood för lite touristing (förvarnar redan nu för bildbomb). Vi gick fram och tillbaka på Hollywood Boulevard, dvs i princip hela Walk of Fame, som för övrigt var mycket mindre och mycket mindre turistaktig än vad man hade föreställt sig. Trots det var det absolut ingen besvikelse. Det kändes så orealistiskt att vara där, på en plats som man egentligen bara har hört talas om på film och tv. Det slog mig när vi stod där och tittade ut mot Hollywood-skylten att jag är väldigt lyckligt lottad som har fått chansen att inte bara vara där jag är, utan att få bo här, och bygga upp min vardag och mitt liv här. 
 
Idag är det sista dagen på sommarlovet. Imorgon börjar skolan och allvaret igen. Jag både vill och vill inte att skolan ska börja, men det ska bli skönt att kunna bygga upp vardagen runt något annat än bara fotbollen. 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Snygg bonna-bränna 😘 kul att läsa om hur du har det 😍 kram

Postat av: Annica

Inte dåligt att du redan har fått en stjärna 👍


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?


RSS 2.0