Helg igen

Vädret dem två senaste veckorna har verkligen varit konstigt. Den ena dagen har det varit 34 grader varmt, två dagar senare bara 14 och några dagar efter det uppe i 30 igen. Ganska skönt med lite omväxling ändå, med tanke på att det har varit jättevarmt nästan konstant sedan jag kom hit. Men när jag tänker på det, så gick jag med tjocktröja både när det var 34 och 14 grader haha, betyder det då att jag har vant mig? Kanske. Fast det är fortfarande hur jobbigt som helst att spela fotboll när det är så varmt. Det kommer jag nog aldrig vänja mig helt vid.
 
9/11
 
Imorgon bär det av Missouri, hoppas på den nionde raka vinsten. Det är en av sakerna med att bo i Arkansas som jag gillar särskilt mycket. Jag får uppleva ställen man som turist aldrig någonsin skulle åka till, men som mer är det riktiga USA, där folk har sin vardag utan att vara överpräglat av turism. En annan sak med att vara fotbollsspelare på college är att man tränar varje dag och får en så fiiiin bonnabränna. Det var definitivt ett bra tag sedan jag hade tid att få så här "bruna" ben, men jag har å andra sidan nog aldrig haft en sån här ful bränna.

Lexus i laget fyllde år och det firade vi med att äta ute. Det är så sjukt billigt att äta ute här, så två glas vatten och det på bilden ovan (jag vet, jätteamerikanskt och jätteonyttigt) kostade inte ens 100 svenska kronor. 
Skolans volleybollag som vann första hemmamatchen.
 
Vet dock inte vad syftet med detta inlägget är, tror inte jag hade något syfte när jag började skriva. Det händer inte så mycket här just nu än fotboll och skola, och eftersom jag inte har någon bra mobilkamera eller annan fungerande kamera (tappade den i golvet så att den gick sönder) så har jag inte heller några roliga bilder att lägga upp, vilket gör det mindre roligt att blogga. Men jag ska försöka lösa de problemen snart!

Förresten, fick A på mitt första matteprov, är hur chockad som helst. Jag trodde verkligen att jag skulle faila det, asså på riktigt. Fick dock mindre resultat först, och läraren sa att han inte var nöjd med våra resultat så vi fick göra ett onlinetest och han skulle ta det bästa resultatet. Dem har så konstiga regler angående hur man sätter betyg här, så fick på något konstigt sätt A, vilket jag själv inte tycker att jag borde fått, men varför klaga?

Kommentarer
Postat av: Lena

Så mysigt du verkar ha det och så mycket du får uppleva :) Grattis till alla vinsterna och till ett lysande resultat på matteprovet, bra jobbat!! Du verkar vänja dig med både värme och allt annat och det är bra, saknar dig så mycket men tycker det är fantastiskt med allt du får uppleva och det är kul att läsa om det! Pussar och kramar i massor <3


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?


RSS 2.0