Spring Break 2017 - Del II

Efter spring break, som nu var för över en månad sedan, så rullade skolan igång i samma höga tempo som innan lovet. Panik! Har därför fått vänta med att skriva här i bloggen, men det har hänt så sjukt mycket de senaste veckorna så att dokumentera ner det här är ett måste.
  

Den andra delen av mitt spring break inlägg kommer fokusera på vår resa till Mexico. Jag är så sjukt glad att vi åkte för det var en så jävla lyckad resa. Hotellet var sjukt fint och mer än värt pengarna, maten var grym, nattklubbarna var över förväntan, havet och stränderna var magiska, och sällskapet var det bästa. Jag överdriver inte om jag säger att havet i Mexico, i alla fall längs med kusten mot karibiska havet där vi var, var det absolut finaste och blåaste vattnet jag någonsin sett. 

Dagarna bestod mest utav att hänga på stranden och ta det lugnt bara, vilket vi alla fyra var i väldigt stort behov av efter allt stress i skolan, men vi hann även med att åka på två utflykter. De som känner mig väl vet att jag är världens nörd när det kommer till historia och gamla antika platser, så faktumet att Chichén Itzá, eller chicken pizza som de sa där, låg bara någon timme ifrån Cancún gjorde mig överlycklig haha, och de andra hade inte så mycket att säga till om, för jag skulle dit. Sagt och gjort, vi hoppade på en buss som tog oss först till en cenote, som är som ett stort hål/grotta i marken med glasklart grundvatten, där vi badade. Därefter åkte vi vidare till Chichén Itzá, som har blivit utsett till ett av världens sju nya underverk. 

På den andra utflykten åkte vi söderut och in i den mexikanska djungeln där vi började med att åka fyrhjuling, följt med att hoppa från klippor och bada i ytterligare en cenote, och avslutades med ziplining. Helt klart värt pengarna. Som man säger så är pengar inte värda något förrän man spenderar dem, och dessa pengar var väldigt väl spenderade.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?


RSS 2.0