FLORIDA

Som de flesta vet så kommer jag inte att stanna kvar här i Little Rock till nästa år. Jag känner inte riktigt att detta stället är något för mig, är så annorlunda jämfört med hemma. Så mitt mål är att hitta en ny skola här, vilket jag håller på med för fullt just nu. Jag älskar verkligen alla i laget, alla människor som jag träffat här är helt underbara, men om man inte trivs med resten av sin omgivning så tycker jag inte att det är värt att stanna. Skolan är hur enkel som helst. Allt jag gjort hittills under en termin gjorde jag för tre år sedan på gymnasiet. Alla prov är svarsalternativsprov och man ringar in a, b, c eller d. När gjorde man det senast i Sverige? Typ aldrig, haha. I alla fall, sedan är själva staden inte så himla mysig heller. Skolan och området som vi bor på, ligger i ghettodelen av stan och det är "farligt" att gå utomhus själv. Man kan inte ta sig någonstans utan bil, och det finns inte mycket att göra här när man väl har tillgång till bil. Det bor hemlösa runt hörnet (bokstavligen runt hörnet) och det händer konstiga saker hela tiden. För någon vecka sedan hade en hemlös gått in i en olåst lägenhet, kissat på sig, klätt av sig och lagt sig på golvet och spelat död när polisen kom (ganska komiskt ändå haha) och så sent som för två dagar sedan var den någon som dog i the village. Ingen vet varför än, men det var tre polisbilar, en ambulans och en brandbil här, och det var avspärrat och polisen gick runt och tog bilder, creepy asså. Dessutom har jag tappat respekt för vår coach på grund av hans omogna, oproffesionella och olämpliga handlingar. Så känns rätt naturligt att man inte vill stanna kvar.


Oavsett, jag ska göra det bästa av tiden som är kvar här. Denna veckan är det Thanksgiving och det ska bli kul att få uppleva även om jag bara ska vara hemma i Little med Linnéa och Harry. Men innan torsdag så ska jag och Linnéa på snabbvisit i Florida. Vi ska åka och titta på en skola där och vi sitter på flygplatsen just nu faktiskt, haha! Vill verkligen besöka den skolan som jag kommer välja till nästa år så att jag inte kommer till ett ställe jag inte tycker om igen. Orkar inte skriva mer, pusshej.






 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

👍👍

Postat av: Sara

Hej Lollo! Annika nämnde nåt om att skolan var lätt för dej, men visste inte att det var på denna nivån! Kul att få en liten uppdatering om ditt sinnessjukt häftiga liv (JAA, jag har inte släppt hur ccoolt det är ännu ;) ).... Hoppas du hittar rätt! Jag menar FLORIDA! Hur coolt är inte det!!!! :D

KRAAAAM LOLLO!
// Sara

P.S. Har inte snapchat längre sedan ett tag tillbaka för att min mobbil inte vill det. Vi har haft diskussioner om detta, och jag förlorade tyvärr. Så du vet, om jag inte svarar eller nåt.... ,)


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?


RSS 2.0