First couple of days

Trots att det är mitt tredje år i USA, så fick jag för första gången känna på hur det är att komma tillbaka till ett ställe. Ångrar absolut inte att jag åkte till Arkansas, men ångrar absolut inte heller att jag flyttade till Kalifornien. Valet att sedan också stanna kvar i Kalifornien var självklart, och att nu kunna komma tillbaka och göra sig hemmastadd på riktigt känns väldigt skönt.

 

När jag kom så hade fortfarande Nikita och Rigge inte hittat boende, och det skulle dröja drygt två veckor till innan de gjorde det. En jobbig situation att inte ha boende, men jag är glad över att jag fick spendera några extra dagar med Nikita, innan skolan drog igång på riktigt. 

 

Första helgen drog hela gänget i 5201 till Venice, hyrde cyklar och cyklade runt. En underbar känsla att bara cykla runt och njuta av havet och värmen, en bra start på hösten i USA helt enkelt. Double days och fotbollen flöt på som smör och innan man hann säga ordet av det så hade skolan börjat. Kul att man börjar med sina major classes, men skolan är ju ändå skolan och om man hade kunnat välja att ha sommarlov hela livet så hade man ju inte tvekat en sekund. Men första veckan gick bra och helgen därpå åkte hela gänget till Universal Studios. Vi har alla köpt seasonal passes så att vi kan gå när som helst under ett år, och det kommer garanterat att utnyttjas!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?


RSS 2.0