Some time for Dodger Baseball

Igår var jag, Nikita, Ida, Moa, Harry och hennes kompis Nancy och såg LA Dodgers ta emot Miami Marlins. Det var första gången som vi svenskar och Harry, som är från England, var på baseball. Vi åkte dit med metron, som jag åkte för första gången. Kul att åka den, för det har jag alltid velat göra, men jag skulle nog inte vilja påstå att jag skulle åkt den själv om jag inte var tvungen, för många av de som åkte verkade rätt så sketchy. Tillbaka till matchen. Jag visste sedan tidigare att jag inte är världens fan av baseball, mestadels för att jag inte har vuxit upp i en baseballkultur och för att jag inte förstår spelet (fram till igår), men jag har alltid velat gå på en professionell baseballmatch för upplevelsens skull. Så att bo i LA och ha Dodgers tillgängligt fungerade alldeles utmärkt för mig.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?


RSS 2.0