Laguna Beach

Förra helgen åkte jag, Ida och Moa till Laguna Beach, som ligger ca en timmes bilväg ifrån Lakewood. Något som jag inte tror jag har skrivit här, är att vi tre har införskaffat oss en bil tillsammans, en gammal Honda, som fungerar alldeles utmärkt för att till exempel ta sig fram och tillbaka till stranden, precis det som vi vill göra på vår fria tid.
 
Vi åkte dit för att ta oss till en lite gömd naturlig utomhuspool, som man kan komma till genom att gå genom en grotta om inte tidsvattnet är för högt. När vi väl kom till stranden, som hette Thousand Steps Beach, så började vi gå mot grottan. När vi väl kom dit möttes vi av strandens livvakter som sa åt oss att grottan har stängts för allmänheten från och med i år, vilket var en stor besvikelse. Som tur var, så var det en solig dag så vi valde att lägga oss på stranden och bara njuta av det fina vädret. För lite solkräm och för stark sol resulterade i tre kräftbrända kroppar, men vår första riktiga roadtrip med bilen var gjord så vi var glada över att äntligen kunna känna sig oberoende av andra hela tiden och över att kunna göra saker som vi själva vill utan att det ska kosta en förmögenhet att göra det med hjälp av uber.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?


RSS 2.0