It's not a 'good bye' it's a 'see you again'

Sista natten i Sverige. Efter tre underbara månader hemma i Sverige ger jag mig iväg på nytt, till en ny destination. Kunde inte ha klagat på något i sommar, eller jo vädret, men annars har sommaren bestått av allt en svensk sommar ska bestå av: strandhäng, sol, regn, jobb, midsommar, grymma utekvällar, mer regn och fina minnen med fina vänner. 
 
Har under de tre senaste dagarna sagt hejdå till de som betyder mest och även om det ska bli roligt att åka och även om jag gjort det förut så blir de aldrig lättare att lämna. Men livet består av både upp- och nedgångar, och det känns som jag har fastnat någonstans mittemellan för tillfället. Inte i livet, utan mer känslomässigt. Känner mig varken överdrivet glad, men inte heller ledsen över att åka, utan det är mer bara som ett faktum; jag ska åka. Allt strul med pappersarbete som jag har fått härda mig igenom sedan maj har bara fått mig en aning otaggad. Men det kommer väl kännas annorlunda när jag väl kommit fram och landat lite grann i min nya vardag. 
 
Har kört hårt på träningen sista tiden med och det tyckte jag gav utdelning på sista matchen som jag spelade här i Sverige. Allt kändes bra, men så kom bakslaget. Halsfluss, dagen innan flyget. Tio dagars penicillinkur, utan någon form av pulshöjande ansträngning. Känns som världens bakslag just nu men jag vet att det bara är att bita ihop och köra på som vanligt när jag väl får klartecken.
 
Sitter och packar ihop det allra sista nu, för imorgon går tåget till Kastrup kl 05:00. Imorgon flyr jag landet på nytt. Imorgon börjar en ny resa. Imorgon kan jag kalla min nya hemstad för Los Angeles.
 

Kommentarer
Postat av: Linn Larsson

Lycka till sötnos! Hoppas flygresan inte var alltför jobbig och att du mår bättre :) saknar dig här hemma, men vi ses snart. Du får höra av dig när du börjar komma i ordning därborta så vi kan skypa!! jättenyfiken på att höra hur det är och bli avundsjuk på värmen haha. xoxo

Postat av: Mamma

Hello Darling ❤️ Varit underbart att ha haft dig hemma och längtar redan tills vi ses igen! Tills dess, ha det alldeles, alldeles underbart 😘❤️

Postat av: Ankan

Lycka till o du kommer nog att ha en fantastisk tid i LA 😘 ska bli kul att följa dig på bloggen

Postat av: Ankan

Lycka till o du kommer nog att ha en fantastisk tid i LA 😘 ska bli kul att följa dig på bloggen


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?


RSS 2.0