Banana bread

I söndags spelade vi vår andra match. För motståndet stod Southern University från Baton Rouge, Louisiana. Denna match vann vi också. Slutresultaten blev 6-0, och även denna gång fick jag både starta och äran att göra första målet. I söndags var det 104°F ute, och på konstgräset (som vi spelar på) blir det ungefär 115°F, dvs 40 respektive 46°C. Det går inte att beskriva klimatet här, utan man måste verkligen fysiskt vara här och uppleva det själv. Så himla annorlunda än i Sverige.
 
Fick reda på att efter varje match så bakar vår målvaktstränare sitt berömda bananbröd till en spelare (vanligtvis den som gör första målet), så efter söndagens match fick jag min belöning. Även om jag gjorde första målet i båda matcherna fick jag "bara" ett, och Quin som gjorde hattrick i den andra matchen (Ariel gjorde hattrick i första) fick det andra bananbrödet, det förtjänade hon. 
 

Kommentarer
Postat av: Gräntz -din nya stalker!

Du är grym!

Postat av: Linn Larsson

GRATTIS till vinsten och ytterligare ett mål!! Hur överlever ni att spela i den värmen? Jag tycker att vi har det shitvarmt haha. Hur går skolan? Jag har fått massa läxor redan efter två dagar :( Måste vara skönt att spela på konstgräs?? Vår plan är jättemjuk och lite lerig för den hinner aldrig torka mellan regnskurarna.

Svar: Tack!! :) Det är knappt man överlever. Det har varit och är fortfarande jättevarmt här! Helt sjukt. Runt 30-35 grader dem flesta kvällarna, så ikväll när vi har match är det "svalare", fortfarande då runt 30 grader. Jag har massor av läxor också, heeela tiden... Men annars är det kul att börja plugga igen :) Jag tror inte det skulle funkar att spela på vanligt gräs för oss. Vi har bara en plan att träna och spela på, och på försäsongen tränar vi tre gånger om dagen så det skulle slitas sönder, plus att det är så torrt i marken då det knappt regnar. Det finns dock gräsplaner bredvid vår plan, men ingen använder dem, haha!
Louise


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se/
Postat av: Mor

Grattis grattis, kul det går så bra 😍 Banana bread, är det en sockerkaka? Ta hem ALLA recept du kan 😄😘

Svar: Ja, det var typ som en sockerkaka. Jättegott :) Dock är detta receptet hemligt!
Louise


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?


RSS 2.0